Wat meer achtergrond…

Wat begonnen is als een besef dat mijn loopschoenen sinds mijn tienerjaren al 15 jaar stof lagen te vergaren in de kast, Β is geworden tot waar we vandaag staan: als liefhebber van berg- en uithoudingssporten geniet ik enorm van het ultra-trailen, gezellig lopen op single-tracks in de bossen, de Ardennen of de Alpen… Ondertussen loop ik gemiddeld 100 km per week of meer, is mijn slaap- en eetpatroon afgesteld op de noden van mijn lichaam en onderwerp ik elke short of t-shirt, elk nieuw paar sokken of schoenen, tot zelfs vakantiebestemmingen aan een ernstige loop-inspectie.

Wandelen, lopen, fietsen, zwemmen, klimmen, rennen… ik wil me niet graag vastpinnen aan één sport. Feit is dat het allemaal onderdeel uitmaakt van wat ik voor mezelf omschrijf als “sportieve levensstijl”.
Vaak hoor ik mensen reageren met “Is dat nog gezond?”, zeker zodra ze horen dat ik verder loop dan 42,2km, of geniet van een ultra-trail van 30h… “Dat kan toch niet meer gezond zijn?” “Je knieΓ«n kunnen dat toch niet aan?” “Daar is ons lichaam toch niet voor gemaakt?” Empirisch onderzoek (voor de statistici: n=1 πŸ˜‰ ) leert mij dat ik ondertussen minder rugpijn heb, vaster slaap, minder zweet op kantoor, minder vaak ziek ben en me zelfs beter kan concentreren op mijn werk. Ik eet gezonder, ik leef gezonder… Dus je hoort mij en mijn dokter alvast niet klagen!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s