The North Face opent hoogste pop-up

The North Face® opent pop-up store in de bergen ter introductie van The Pinnacle project
In 1966 was het openingsfeest van hun eerste winkel er één om niet snel te vergeten. 52 jaar geleden stond de bescheiden outdoorwinkel in San Francisco vol punk-klimmers, fashionista’s, activisten, socialites en beatniks. Een aantal vriendelijke bikers bemande de toegangsdeuren, terwijl het aanwezige publiek genoot van een geïmproviseerde set van de legendarische band The Grateful Dead.

Nu, meer dan vijftig jaar na dato en als eerbetoon aan die avond, proberen ze de grenzen van het ontdekken nog verder te verleggen. En wel door hun meest iconische pop-up store ooit te openen, gelegen op 2.100 meter hoogte in het hart van de Italiaanse Dolomieten. Op uitnodiging van The North Face® was ik aanwezig bij de lancering.

De nieuwe “winkel” in Val San Nicolò is enkel bereikbaar te voet. Een bergwandeling van twee uur is nodig om je te kunnen storten op de daar aanwezige unieke kledingcollectie, eerder gedragen door enkele van de meest indrukwekkende ontdekkers van deze tijd. Van Alex Honnold en Conrad Anker tot Simone Moro en Caroline Ciavaldini. Acht collectors items – tassen en jassen gedragen door deze The North Face®-atleten tijdens de één van de vele hoogtepunten van hun carrière – hangen er tentoongesteld. Er zijn nieuwe edities van deze items opnieuw in de collectie opgenomen en voorzien van een persoonlijke boodschap van elke atleet om de nieuwe eigenaar te inspireren met het The North Face®-motto: Never Stop Exploring.

De pop-up store blijft tien dagen open. Tijdens deze periode hebben dappere stappers de kans om dit kledingarchief van de atleten te bezoeken en de collectie zelf te ervaren. Daarna worden de kledingstukken geveild. Alle opbrengsten ervan gaan naar het berggebied. Ook zijn nieuwe edities van de jassen en tassen zelf aan te schaffen. Dit project is een waar eerbetoon aan de wortels van The North Face®, en is bedacht om uiteindelijk te transformeren in een blijvende bivak die de komende jaren nog meer ontdekkingstochten mogelijk maakt.

MM_STLABS_TNF_Bivak_Mountain_Festival_2368

De opening van de pop-up store tijdens het The North Face Mountain Festival (daarover later meer) is tevens de start van The Pinnacle Project van The North Face®. Dit project nodigt rebelse geesten uit om samen te ontdekken. En wel dankzij een aantal unieke evenementen die outdoor, fashion, design en muziek combineren, en volgen op de opening van de pop-up store. Vooralsnog staan er evenementen in Berlijn en Manchester op de planning , waarover later meer informatie. Op deze locaties zijn straks ook felbegeerde limited edition-collecties beschikbaar.

Bied de komende 3 dagen op de archieven van atleten en luister naar hun verhalen op www.thenorthface.com/pinnacle-project.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s